مرور بر اساس

اینستاگرام؛ محبوب‌ترین پلتفرم برای زنان ایرانی

تبلیغات بنری

نتایج جالب نظرسنجی در مورد نحوه استفاده از زنان آنلاین: علاقه مندترین محتوای طنز است و تنها 2 ٪ تعداد طرفداران را معیار اعتماد به یک محتوا می دانند.

این روزها اینترنت بخش غیرقابل انکار از زندگی ما است. البته همه از اینترنت به روشی خاص استفاده می کنند. یکی فیلم های بیشتری را می بیند ، یکی خریداری می کند و دیگری اخبار را می خواند.

IMPO ، بزرگترین بستر بهداشت زنان در کشور ، تصمیم گرفت وضعیت استفاده زنان از فضای مجازی را مطابق با مسئولیت اجتماعی وی ارزیابی کند. پرسشنامه توسط یک متخصص علوم اجتماعی تهیه شده است. جمعیتی که مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت ، زنان بین 5 تا 5 سال بود که آخرین آمار رسمی حدود 5 میلیون نفر بود.

دو هزار و 2 نفر از پرسشنامه بازدید کردند که 3 نفر حدود 2 دقیقه پاسخ دادند. به این ترتیب ، با توجه به نمونه ، می توان گفت که نتیجه با یک عامل اطمینان 2 ٪ و ضریب خطا 3.5 ٪ قابل اعتماد است.

بخش اول این نظرسنجی مربوط به میزان استفاده از اینترنت توسط زنان است. 4.3 ٪ از مردم گفتند که آنها از یک تا سه ساعت از اینترنت و 4.6 درصد بین سه تا پنج درصد استفاده می کنند. به این ترتیب ، حدود 1.5 ٪ از کل مردم گفتند که آنها فقط تا یک ساعت از اینترنت استفاده می کنند و 1.5 از کل افراد بیش از پنج ساعت در اینترنت است. این یافته ها نشان می دهد که بیش از 5 ٪ از زنان ایرانی بیش از سه ساعت از اینترنت استفاده می کنند.

سوال دوم در این بخش این است که از کدام بستر استفاده می کنید. مردم حق داشتند چند گزینه را برای پاسخ به این سوال انتخاب کنند. تقریباً بیش از 5 ٪ از مردم گفتند که از “تلگرام” استفاده نمی کنند و این سکو 5 ٪ میزان نفوذ در زنان ایرانی دارد. در مقابل ، میزان نفوذ پیام رسان ITA ، که بیشترین پذیرش را در سکوهای ایرانی دارد ، به 5 ٪ نمی رسد. با این حال ، میزان نفوذ WhatsApp 2 ٪ است.

در بین شبکه های اجتماعی ، اینستاگرام در صدر SADR قرار دارد و 5 ٪ از زنان در شبکه فعال هستند ، در حالی که دوم با میزان نفوذ 5.5 درصدی با YouTube است.

اینستاگرام ؛ محبوب ترین سکوی برای زنان ایرانی

سوال سوم این بود: “چه نوع محتوا در فضای مجازی توجه شما را به خود جلب می کند؟” در میان گزینه های مختلفی که پاسخ دهندگان می توانند از گزینه های مختلف انتخاب کنند ، “طنز” جدول را با 1.5 ٪ در صدر جدول قرار می دهد و پس از آن “غذاهای” با 1.5 ٪ و “موسیقی و رقص” با 4.9 ٪ قرار می گیرد. آنها در مکان های دوم و سوم قرار دارند. آموزش ، کودک ، فیلم و سریال ، دکوراسیون و ادبیات (شعر ، داستان و غیره) در مکان چهارم تا هشتم قرار دارند.

اینستاگرام ؛ محبوب ترین سکوی برای زنان ایرانی

آخرین سؤال در این بخش این بود که “چه چیزی باعث می شود به محتوای فضای مجازی اعتماد کنید؟” بالاترین معیار برای پاسخ دهندگان “پیروی از منطق یا تجربه شخصی” با 2 ٪ بود و معیاری که کمترین امتیاز را به همراه داشت ، تعداد پیروان 4.9 ٪ بود.

اینستاگرام ؛ محبوب ترین سکوی برای زنان ایرانی

IMPO بخش های دیگری از این نظرسنجی را با هدف درخشش در این بخش نسبتاً تاریک از رفتار اجتماعی مردم ایران ، به ویژه جامعه زنان منتشر می کند و آماده است تا نتایج این نظرسنجی را به زنان و محققان علوم اجتماعی ارائه دهد علوم اجتماعی. همچنین رفتار کنید

تبلیغات بنری

منبع : پایگاه خبری fararu

دیدگاهتان را بنویسید